Quisma tvåfaldig vinnare i 2019 SEMrush Nordic Awards!

Posted Leave a comment

QUISMA var den största vinnaren i SEMrush Nordic Awards som ägde rum i Stockholms Stadshus, Blå hallen. Vi var nominerade i fyra kategorier och vann hela hälften av dem! Priserna tilldelades i kategorierna Best online marketing campaign in healthcare där caset gällde Praktikertjänst samt Best use of social media tillsammans med UNHCR. De korades genom intelligenta och innovativa optimeringslösningar. QUISMA har uppnått […]

Amazon blir bättre för brandingkampanjer

Posted Leave a comment

Amazon försöker bevisa för marknadsförare att det inte bara går att sälja sina produkter på plattformen utan att även hitta nya kunder högst upp i konsumentresan. Den gigantiska e-com plattformen lade till en ny uppsättning mätvärden för marknadsförare för att mäta hur effektiv deras annonsering var för att locka nya kunder. Den ”nya till varumärke” […]

Amazon: Nya targeting möjligheter för ”Sponsored Products”

Posted Leave a comment

Amazon har nyligen expanderat sina targeting möjligheter för sitt mest populära kampanjformat: Sponsored Products. Tidigare hade sponsrade produkter bara två riktade typer: Automatisk och Manuell. Automatiskt inriktas på nyckelord och produkter som liknar den produkt du marknadsför. Manuell inriktning kräver att du anger specifika sökord för att rikta in. Den 1 november introducerade Amazon kategori- och […]

QUISMA och SF Studios tar hem prestige priset i IAB Mixx Awards 2018

Posted Leave a comment

Motivering ”Vinnaren av årets Bästa Digitala kampanj- Direkt Respons inspirerar genom att koppla ihop teknologi och en datadriven strategi på riktigt. Kampanjen visar hur man på ett unikt sätt kombinerat första-, andra-, och tredje-parts data och genom smart användande av personas skapat relevans i alla kontaktytor. Resultatet är en kampanj  som tripplat försäljningen och halverat […]

Vad är Audience Planning?

Posted Leave a comment

När medierna blir allt mer fragmenterade, går det inte att endast förlita sig på paneldata från Orvesto och liknande för att bestämma effektiv medieplanering och medieköp. Audience Planning – ibland också kallad ”people-based marketing” och ”identity based marketing” – samlar i huvudsak olika dataset som annonsörens förstapartsdata; Enhets-ID:er; data från Amazon, Google eller Facebook; och […]