Amazon kommer till Sverige

Posted on Leave a comment

Att Amazon snart lanserar i Sverige står allt mer klart, då det senast under sommaren framkom att Amazon ansökt tillstånd om att erbjuda betaltjänster i Sverige, tidigare haft diskussioner med Postnord om logistik och förra året förvärvade domänen Amazon.se.   Amazon står för 54% av all e-handel i USA enligt våra amerikanska kollegor och ca […]

QUISMA och SF Studios tar hem prestige priset i IAB Mixx Awards 2018

Posted on Leave a comment

Motivering ”Vinnaren av årets Bästa Digitala kampanj- Direkt Respons inspirerar genom att koppla ihop teknologi och en datadriven strategi på riktigt. Kampanjen visar hur man på ett unikt sätt kombinerat första-, andra-, och tredje-parts data och genom smart användande av personas skapat relevans i alla kontaktytor. Resultatet är en kampanj  som tripplat försäljningen och halverat […]

Vad är Audience Planning?

Posted on Leave a comment

När medierna blir allt mer fragmenterade, går det inte att endast förlita sig på paneldata från Orvesto och liknande för att bestämma effektiv medieplanering och medieköp. Audience Planning – ibland också kallad ”people-based marketing” och ”identity based marketing” – samlar i huvudsak olika dataset som annonsörens förstapartsdata; Enhets-ID:er; data från Amazon, Google eller Facebook; och […]