Programmatic

Programmatic är automatiserat köp av annonsplatser eller, så kallat, "inventory" på nätet. Mer än hälften av alla bannerannonser erbjuds idag genom realtidsauktioner. Med den rätta motorn kopplad till denna inköpsform kan avancerade beslutsfaktorer som användarnas beteende, tidsvariabler, väder etc. ligga till grund för köpet.

Programmatiska inköp träffar målgrupper snarare än medier. Detta innebär att exponeringen av en viss banner är baserad på varje persons beteende online.

Det finns en mängd olika plattformar som kan sköta köp programmatiskt - inklusive Adform, Google Doubleclick, Googles Display-nätverk och Xaxis . Vi arbetar på alla plattformar och sammansätter ett Programmatic Display-program som matchar strategin.

Genom Display kan du sprida ditt budskap till potentiella kunder som inte haft direkt beröring med ditt varumärke eller inte befinner sig på marknaden idag. När du handlar programmatiskt kan du rikta dina budskap till den riktiga målgruppen och uppnå mycket högre effekt än konventionella reachkampanjer.

Programmatic buying ger dig möjlighet att arbeta med ditt medieköp baserat på målgrupper och insikter som direkt kan överföras till genomförande av kampanjer. Detta gör det möjligt att skapa intelligent och automatiserat medieköp med möjlighet till kontinuerlig optimering och utvinning av nya datainsikter som kan integreras över flera mediekanaler.

Det är avgörande för effekten av bannermarknadsföring att de visas på rätt tidpunkt för rätt publik. Därför bör du arbeta med optimering av inköp så att du uppnår största möjliga effekt av din investering.

Vi sitter tillsammans och presentera en strategi för dina programmatiska köp som matchar din marknadsföringsstrategi och dina mål med annonseringen.

Vi genomför inköpen på de plattformar där de bäst matchar med de önskade aktiviteterna. Vi står för allt från budget och budgivning till hantering av banners och målgrupper.

Oavsett om du bara vill börja prova en mycket enkel målriktning eller söker en större automatiserad uppsättning så är våra specialister är redo. Vi kommer att ge dig rådgivning i världsklass om hur du kommer igång och har en 360-graders strategi för Programmatic-köp. Läs mer på denna webbplats om vad vi kan hjälpa dig med.

Vi kan hjälpa dig med ditt Programmitc-program oavsett om du letar inspiration till din nuvarande uppsättning eller om du önskar en specialistbyrå som sköter full-service hantering.

  • Programmatic Strategi: Genom hög förståelse för kundernas onlinebeteende, målgrupper, din webbplats performance och dina kreativa tillgångar vi kan uppsätta en komplett strategi
  • Programmatic Hantering: Vi blir din Programmatic-avdelning i nära dialog med dig om samtliga aktiviteter i de önskade plattformarna - Adform, Xaxis och Google t.ex.
  • Programmatic Algoritmer: Baserat på analys kan vi bygga algoritmer som optimerar dina inköp baserat på åtkommen data - inklusive simpla faktorer som väder och veckodag
  • Xaxis: Quisma är en del av världens största byrågrupper - GroupM - och har tillgång till optimeringsplattformen Xaxis. Här kan vi företa programmatiska köp särskilt effektivt och till gynnande priser
  • Du utnyttjar inte potentialen med Display-marknadsföring idag
  • Du sköter simpla inköp genom Googles plattform
  • Du använder displayannonsering utan frekvensstyrning 
  • Du annonserar utan målriktning till specifika målgrupper
  • Du förhandlar direkt med medier och handlar därmed websbidor snarare än målgrupper
  • Dina medieinvesteringar styrs inte av data, utan av personer som bestämmer när det ska drivas på
brightedge certification
searchmetrics agency partner