RESCUE inleder partnerskap med Quisma

Rescue i Yemen

2019 öppnade den globala humanitära organisationen International Rescue Committee (RESCUE) sin verksamhet även i Sverige. Nu tar de hjälp av performance marketing-byrån Quisma i digitala kanaler för att generera månadsgivare och engångsdonationer.

RESCUE grundades 1933 på initiativ av Albert Einstein och fokus är att ge livräddande stöd till de mest utsatta människorna. RESCUE och dess globala chef David Miliband tilldelades 2019 Stockholm Human Rights Award för sitt världsomspännande arbete. Efter lansering på den svenska marknaden har man nu inlett ett partnerskap med Quisma.

– Vi valde Quisma eftersom de har omfattande erfarenhet av att driva konvertering i olika kanaler. Vi är mycket nöjda med det proaktiva och proffsiga arbete de utfört inom sök, native och social som bland annat bidragit till att fler människor fått livsviktigt stöd, säger Carl-Johan Nordlander, Fundraising Manager på RESCUE.

Quisma är väldigt glada över uppdraget från RESCUE som innefattar strategi, planering, råd kring utformning av annonser och copy samt köp. Johan Klasson, kundansvarig, kommenterar:
– Välgörenhet ligger oss varmt om hjärtat och det känns fint att kunna använda vår digitala expertis och våra data-drivna insikter för att motivera svenskar att ge människor på flykt en chans att återhämta sig och återuppbygga sina liv. Tack för förtroendet, RESCUE.